Żeby zmienić sytuację potrzebujesz najpierw poznać przyczyny swojego bólu miesiączkowego. Nie są one takie same u każdej kobiety.

Więcej o przyczynach bólu miesiączkowego czytaj tu.

Sposoby ?na teraz, już?
 ? Odwołaj tyle spotkań, które masz na dziś zaplanowane, ile tylko się da. Jeśli podejdziesz do tego na serio, będziesz zdumiona, ile z nich uda ci się przełożyć :-)
? Jeśli tylko możesz, zwolnij się z pracy.
? Połóż się, odpocznij, pozwól sobie na chwilę miesiączkowego odlotu :-)
? Ciepły termofor, lub ziołowy okład pomogą rozluźnić brzuch.
? Ciepła kąpiel z użyciem aromaterapii dobrze działa. Dobre są olejki: rumianek, szałwia, jaśmin, melisa, mięta, rozmaryn. Idź za nosem :-) Wiele kobiet obawia się brać kąpiel podczas miesiączki, opierając się na fałszywej informacji, że może to doprowadzić do powstania krwiaków i śmierci w wannie :-( To nie prawda, możemy pozwolić sobie na kąpiel, ważne tylko żeby nie była bardzo gorąca.
? Taniec bądź inna forma ruchu, który lubisz (spacer, ćwiczenia jogi) pozwala rozluźnić mięśnie i wprawić energię w ruch. Znam kobiety, których jedynym remedium na ból miesiączkowy jest ? taniec. Ważne, żeby ruch nie był zbyt intensywny. Nie forsuj się. Jeśli poczujesz zmęczenie odpocznij, połóż się, zrelaksuj.
? Uzupełnij dietę o kwasy tłuszczowe Omega 3 (dostępne w kapsułkach) i omega 6 (olej z wiesiołka, kapsułki z ogórecznika)
? Niektóre kobiety mają silniejsze bóle, kiedy używają tamponów ? pozwól twojej krwi płynąć na miłą flanelową podpaskę.

Sposoby przynoszące długofalową zmianę
? Zmień dietę ? zrezygnuj z wysoko przetworzonego jedzenia, które zawiera ulepszacze, konserwanty i hormony. Jedz mniej cukru, szczególnie unikaj gazowanych napojów, i słodzonych jogurtów, zrezygnuj z przetworzonego nabiału. Staraj się jeść ciepłe, gotowane posiłki. Uzupełnij dietę o kwasy tłuszczowe Omega 3 (dostępne w kapsułkach) i omega 6 (olej z wiesiołka, kapsułki z ogórecznika)

 

? Zmień styl życia ? poznaj i uwzględnij twój cykl miesiączkowy. Ból nie jest naturalną, konieczną przypadłością podczas miesiączkowania. Doświadczamy go, ponieważ straciłyśmy kontakt z naszym cyklem, nikt nie nauczył nas, jak dobrze dbać o siebie podczas miesiączki ? i przez cały miesiąc.
Cykl miesięczny obejmuje całe nasze ciało. Znaczy to, że nasza wydajność i chęć do pracy zmienia się w ciągu miesiąca. Przed i podczas owulacji mamy więcej chęci do działania w świecie, miesiączka to bardziej czas odpoczynku, kontaktu ze sobą i swoimi uczuciami. Jeśli ignorujemy te prawidłowości i zmuszamy ciało, by przez cały cykl było tak samo sprawne ? sforsujemy je i zacznie nas boleć.
Podczas miesiączki można robić wiele rzeczy, także malować, tańczyć, nawet pracować ? ważne, żeby słuchać komunikatów płynących z ciała i nie forsować nic na siłę!

? Zmień swoje nastawienie do miesiączki. W naszej kulturze miesiączka jest dla wielu ludzi tematem tabu, wiele z nas dostało negatywny przekaz na temat okresu od mamy i babci. Kiedy wstydzimy się miesiączki i nie rozumiemy jej sensu (bo nikt nam go nie przekazał, najwyżej wręczył pudełko podpasek) nasza podatność na ból miesiączkowy wzrasta. Dlatego ważne jest, żeby spotkać się z tym wymiarem kobiecego doświadczenia, jakim jest miesiączka. Mam nadzieję, że teksty zamieszczone na tej stronie pozwolą zrozumieć i docenić naturalny rytm naszego ciała.

 
Tytuł:

Nick:

Treść:

Tekst z obrazka:

CAPTCHA

Nienarodzona dziewczynka w połowie ciąży (waży wtedy ćwierć kilograma)? ma w swoich malutkich jajnikach 6 milionów komórek jajowych!

Wagina jest najczystszą przestrzenią kobiecego ciała, czystszą niż usta. Ma pH od 3,8 do 4,5, takie jak czerwone wino :-)

więcej o pieknie kobiecego ciała

  1. Recenzja Oskara Majdy
    7 skutecznych sposobów - recenzja Oskara Majdy"7 skutecznych sposobów na bolesne miesiączki, czyli jak przemienić ból w przyjemność " to według mnie obok ?Tańca spirali? Starhawk najważniejsza książka, którą wydano w Polsce w 2016 roku. W odważny, bezpretensjonalny sposób poruszany jest w niej temat miesiączki, obłożonej w Polsce licznymi tabu, marginalizowanej, niejednokrotnie wyszydzanej. A przecież miesiączka jest ważną częścią życia każdej Polki i każdego Polaka. Nasze matki, siostry, żony, partnerki, koleżanki z pracy wszystkie miesiączkują, nawet jeśli większość z nich dokłada wszelkich starań, żeby ten aspekt ich życia pozostał niezauważalny, ukryty. Natalia Miłuńska, która od 18 lat zajmuje  się badaniem cyklu menstruacyjnego i pracuje w tym kontekście z kobietami stawia w swojej książce kilka ważkich tez. Według niej miesiączka nie musi być bolesnym, traumatycznym, doświadczeniem a praca z własnym cyklem menstruacyjnym może pozwolić każdej kobiecie nawiązać kontakt z jej własnym ciałem, jej kobiecością i całym związanym z nimi ogromnym potencjałem.
  2. Recenzja Izy Dziugieł
    Recenzja Izy Dziugieł Jej Wysokość Miesiączka Kochana Kobieto! Jeśli masz przeczytać jedną książkę w tym roku albo w następnym, to niech będzie ta. Ok? Zrób to z szacunku do siebie, bo na taki Ty i Twoje ciało zasługujecie!
  3. Recenzja Magdaleny z krag-kobiet.pl
    Mieszkanie było nieposprzątane, naczynia nieumyte, czytałam!Piękna, ważna i potrzebna książka, która dla wielu kobiet może być pierwszym albo kolejnym krokiem w kierunku większej akceptacji siebie, miłości do swojego ciała, zrozumienia cyklu, szacunku dla kobiecości.